.

.

lauantai 13. lokakuuta 2012

Dominotryffelit

Syysloman kunniaksi ja Ruubenin toiveesta meillä kokeiltiin tänään 
tehdä Dominotryffeleitä. Mun nykyinen harrastus, imettämisen lomassa,
on katella ruutu.fi:stä ruoka- ja leivontaohjelmia. 
Ne kilot, jotka jäi raskauden aikana tulematta, taitaakin tulla mulle näin
jälkikäteen, koska kaikkea hyvää pitää kokeilla tehdä myös itse...

Tryffeleitä teki tänään Sikke, josta Ruuben sen heti suklaata rakastavana
bongasi ja halusi, että niitä pitää kokeilla heti ja nyt. 

Ei muutakun lähetettiin isi ostoslistan kanssa kauppaan!!!

Ohje oli älyn helppo ja on kuulemma ollut joskus jonkun suklaajälkkärikilpailun
kolmonen.


DOMINOTRYFFELIT'

350 g Dominokeksejä
200 g Philadelphiajuustoa
200 g suklaata

Hienonna keksit ihan hienoksi. Sekoita joukkoon
juusto ja anna kovettua kylmässä n. tunti.
Pyöritä palloiksi ja pyöräytä sulassa suklaassa, koristele ja 
anna kohmettua kylmässä ennen tarjoilua.
Nautiskele!!!


Mulla oli valkosuklaata ja leivontasuklaata, jonka tilalla vois olla ennemmin 
ihan Fazerin sinistä. Se olis pikkusen makeempi ja näin ollen parempi.


Tryffelien koristelu on Ruubenin käsialaa.


Jämäsuklaista Ruuben halusi tehdä omat karkit ja koristella ne mielensä 
mukaan!


Näin hienoja niistä tuli ja ne katosikin aikalailla äkkiä parempiin suihin ;)!!!


5 kommenttia:

  1. Huh huh, mitähän tuosta pojasta tulee isona, nyt jo noin taitava. äippä

    VastaaPoista
  2. voi kun näyttää herkullisilta! :)

    VastaaPoista
  3. Nam, nam. Näitä mä oon tehnyt joskus ja on kyllä hyviä. Mintunmakuisista tulee ihan parhaita:)

    VastaaPoista
  4. Pitääpä joskus kokeilla noista Minttudominosita ja sekaan voisi heittää vaikka mariannecrushia!

    VastaaPoista
  5. Mä oon kanssa kokeillut joskus näitä ja tulee tosi hyviä.

    VastaaPoista

Jokainen kommentti saa iloiselle mielelle, kiitos!!!